petek, 9. januar 2015

Dulce Maria za revijo Teve: "Lahko me kritizirajo kolikor hočejo"


Pevka je pripravljena braniti svojo, ponovno izdano knjigo, pri nastajanju katere je vso delo opravila sama. 

Čeprav je pevka pred dobrimi osmimi leti za svojo knjigo, Dulce Amargo, prejela številne kritike, se je odločila za ponovno izdajo knjige. Tega ni storila le za svoje oboževalce, temveč tudi z namenom, da vsem pokaže delo, katerega je v celoti izdelala sama in ni pustila nikakršnega vmešavanja, kot se je to zgodilo pri prejšnji izdaji. 

Zakaj odločitev o ponovni izdaji tvoje knjige?
"To knjigo sem izdala pred osmimi leti, prevedena je bila v portugalski jezik, zelo dobro se je prodajala v Mehiki in Braziliji, zelo uspešna pa je bila tudi v Venezueli in Sloveniji. Veliko oboževalcev me je prosilo za knjigo, saj ni bila več nikjer v prodaji, zato sem se odločila za ponovno izdajo. Vendar pa je malce prirejena, je v obliki knjige, v njej so zapisi o čemer razmišljam dandanes, ko sem bolj dozorela kot oseba. Knjiga je sicer namenjena najstnikom, saj so v njej zapisi, ki sem jih napisala med svojim 11. in 20. letom. Gre za življenjsko etapo, v kateri kot najstniki ne razumemo ničesar, se zaljubiš, ko ti zlomijo srce, ko iščeš svojo pot ... Sama bi si v tistem času zelo želela imeti kakšno takšno knjigo, v kateri bi lahko našla samo sebe. In to je Dulce Amargo, iz tega razloga sem se odločila za ponovno izdajo knjige pri založbi Urano."

Bo v njej tudi kakšna novost?
"Dodan je bil ekstra material. Knjiga bo vsebovala nekaj več kot dvajset novih zapisov, prav tako so ji dodane slike, ki sem jih narisala sama, celoten izgled knjige pa je uredil Marco Bautista. Knjiga je povsem moja, je bolj svobodno oblikovana, nekatere zapise sem malce spremenila, saj se je v teh osmih letih z novimi doživetji in izkušnjami spremenilo tudi moje mnenje."

Zakaj praviš, da je ta knjiga sedaj povsem tvoja?
"Prejšnja knjiga je bila izdana pod okriljem Televise in je bila zasnovana v obliki dnevnika in revije. Takrat si niti predstavljala nisem kaj pomeni izdati knjigo. Dala sem jim več sto zapisov, med katerimi so izbirali, oni so jim dodali naslove, oni so poskrbeli za oblikovanje, fotografije. Vendar pa so v knjigo dodali številne stvari, ki niso bile moje, a vendar so ljudje ravno tiste stvari najbolj kritizirali. Eden tekih primerov je fotografija srca, v katerem sta narisana tudi iPod in skodelica kave, ob njem pa je bil zapis, da je to opis mojega srca. Ko sem videla to fotografijo sem tudi sama rekla, da bi si mislila: 'ljubi bog, kako neumno dekle'. Vendar pa to ni moje delo. Takrat sem bila na turneji s skupino RBD, potovali smo po vsem svetu in izdaji knjige nisem posvečala veliko pozornosti. Dodali so veliko lepih stvari, vendar pa niso izražale tega, kar sem hotela povedati. Sedaj sem hvaležna za še eno priložnost. Morda ima res malce čudne fotografije, vendar pa raje vidim, da me kritizirajo za stvari, ki so resnično moje."

S prvo izdajo si prejela številne kritike ...
"Pravzaprav ravno o tem govorim v uvodu nove izdaje. V tem času, ko odraščamo, nas družba kritizira, nam hoče uničiti naše sanje, vsi so mnenja, da moraš biti enak družbi, ne sprejemajo drugačnosti. Ob takratni izdaji knjige so se mi uresničile sanje, s svojimi oboževalci sem hotela deliti svoja doživetja, kar mi je na nek način uspelo, saj je bila prodaja knjige zelo uspešna, kljub vsem negativnim kritikam, ki jih je dobila. Vedno moramo braniti svoja prepričanja, zato sem veliko stvari izboljšala."


Lahko v tem trenutku svobodneje sprejemaš odločitve, ne da bi ti drugi vsiljevali svoja mnenja?
"Sama izbiram kaj želim početi in kje želim biti. Raje poslušam svoje srce in počnem kar me veseli, kot da bi počela nekaj samo zato, ker mi ponujajo visoko plačilo. Mislim, da se takšne stvari dogajajo povsod, vsak dan, zato je vedno več nasilja med mladimi in diskriminacij. Dandanes se številne ženske odločajo za plastične operacije, ker tako naroča družba. Moj največji dosežek je, da sprejemam samo sebe kakršna sem in sem ponosna na to kaj sem po 24 letih te kariere."

Kakšno sporočilo želiš dati ljudem?
"Pravzaprav je pravo sporočilo dano s strani mojih oboževalcev. Na koncu knjige so dodane misli mojih oboževalcev. Konec koncev so najstniška leta zapolnjena s samoto, zmedenostjo, ljubeznijo, razočaranji, najhuje pa je, da si mnenja, da te nihče ne razume. Moje sporočilo je, da življenje ni popolno, ni vse prelepo in prečudovito samo zato, ker sem javna osebnost. Tudi jaz doživljam težke stvari, kot kdorkoli izmed vas. Toda biti moramo močni in nadaljevati svojo pot, vedno se nam bodo zgodile dobre in slabe stvari, verjeti moramo sami vase. Ta knjiga je nekakšna rešilna bilka za tisto Dulce, ki je verjela, da lahko doseže vse, verjela je, da se sanje lahko uresničijo. Sedaj vem, da je za to potrebnega veliko trdega dela, dobro se je opreti tudi na naše verovanje v Boga."


Sedaj si že odrasla ženska. Si kdaj pomislila, da bi napisala kaj za malce starejšo publiko?
"Moja nova plošča govori bolj o zadevah, katere doživljam in čutim v tem trenutku, zaradi česar je namenjen malce bolj zreli publiki, v knjigi pa se nahajajo zapisi iz preteklosti, ki sem jih že doživela in prebolela. Povrhu vsega je to moj način izražanja, nimam ne namena profesionalno ukvarjati s pisanjem. Delo je namenjeno ljudem z odprtim srcem, saj gre zame, za moja čustva, misli in doživetja. Spregovorila sem o številnih čustvih, vendar pa je od vsakega posameznika odvisno, kako sprejme in razume te zapise. Jaz sem v zapisih našla samo sebe, ugotovila sem, da še vedno sledim svojim ciljem."

Ti daje kateri izmed avtorjev navdih za pisanje?
"Pravzaprav da. Berem veliko stvari, zaradi katerih se dobro počutim in mi pomagajo, takrat sem prebrala veliko knjig Paula Coelha, prav tako pa sem prebirala bolj duhovne zadeve, kot je na primer Osho, zadeve o svetnikih, o veri, o Bogu, stvari, ki so povezane z mojimi mislimi in čustvi. Prebrala sem tudi zelo dobro knjigo Mujeres que corren con lobos (Ženske, ki tekajo z volkovi), ki govori o ženski moči."

Vir fotografij: DMForoUnivision in revija Teve